Thursday, June 26, 2008

Sepii Menghantui...


Sendirian aku tak berteman...kesepian...keseorangan...huhhh....!!!


Bila kebosanan begini aku mulalah menjalankan aktiviti hobi aku yg tak seberape tue...


Melukis..!! Yup!! Melukis mmg hobi aku sejak kecil lagi...pantang bile jumpe kertas n pensel. Aku akan mula melukis ape je yg berlegar kat kotak fikiran aku ni. Seronok...lagi2 bila lukisan aku tu menjadik. Aku dapat rasekan satu kepuasan...ape org arab ckp tue...ade zauqq...


Potret...huhhu!! Teringat waktu di sekolah menengah. Potret Tunku Abdul Rahman yg aku lukis terpampang jelas kat pintu masuk kelas aku. Kelas 5 Mujtahidah. Waktu tu ade pertandingan kelas terceria tuk bln kemerdekaan. Bangga sangat. Ade gak mereka2 yg menghargai hasil tangan aku rupenyer:>


Ermm..kembali kepada kesepian aku...


Bosannya di saat2 begini...rmmte aku dh pun slamat pulang ke m'sia. Cuti kuliah kan...ni baru dinamakan cuti2 Malaysia..Aku?? Aku masih menghitung hari menyusul menanti tibanya tarikh 4 Julai 08'. NAntikan kepulanganku Malaysia...hihii...:P


Huhhh...aku sendiri lagi...sepi...tak berteman...Teman??
Owhh teman vs kawan...Bila tiada kau trasa sepinya aku. Pabila ada kau siapalah aku...


Aku insan biasa yg tak punya apa2...bnyk kekurangan...tapi aku pnya hati dan perasaaan.
Aku bukan seperti kau...Dan kau tak seperti aku...Antara kita jauh berbeza. Bagai enggang dengan pipet. Aku sedar kau hanya inginkan yg sempurna...Perfect?? Maaf..itu bukan diriku...Tapi kita tetap hambaNya. Yang entah bila esok atau lusa menanti saat2 dicabut nyawa...


Sayangnya teman...kita dicampakkan di suatu Daerah yg sama...sakan yg sama...syukbah yg sama...cuma yg membezakan aku diatas kau dibawah...Ahhh!!! Itu semua sama saja!!
Dimana kau beradu, disitu aku beradu...Kau dan Aku...Pelikkan??
Sedangkan hati kita tak pernah bersatu...Kita kerap diam membisu...
Kenape? kenape? dan kenape???? Selalu aku terfikir...Aku dah cuba yg terbaik...Mungkin aku bukan dikalangan yg terbaik...Tapi aku pasti Inilah ujian Tuhan buat hambanya.


Aku pasrah...aku akur...Andai ini ketentuanNya...Aku cuba fahami kau...aku cuba tersenyum...
Biar disebalik senyumanku hakikatnya terpalit seribu kalukaan, kesedihan, kekecewaan...
Segalanya tuk kau teman...Kerna diri kau perlu kufahami, hati kau perlu ku jaga...biarpun sukar...Demi persahabatan kita...


Driku kerap menangis...Kerna tak tertahan sebak di dada...Kau...kau tak pernah mengerti...Kau hanya tahu menghukum...yg kau tahu hanya melontarkan kata2 beserta memek muka menunjukkan ketidakpuasanmu kepadaku...Kaulah yg berkuasa...Kaulah yg benar blaka.


Sedang berfikir itu lebih baik sblm kau berkata2...Sedang bersua muka lebih baik dari kau bermasam muka...Kerana bnyak hati perlu dijaga...Sungguh!! Aku tak mengerti...


Kutadah tangan...Kupanjatkan Doa..Kerana Dia lebih mengetahui...
"Tabahkan hatiku Ya Tuhan..
Kuatkan semangatku...Aku lemah di bumiMu...terlalu besar dugaan buatku...
Ya Tuhan...Ku Mohon disatukan hati " dia " dan "aku" ...Leraikanlah segala perselisihan faham ini...maafkan segala dosa2 kami...Pupuklah rasa kasih sayang dalam hati2 kami...Semoga suatu hari nanti dia menghargaiku sebagai teman...Teman diwaktu suka dan lara...Semoga ukhwah klami tetap utuh bersatu...Itulah harapanku...Andai Kau lebih mengerti Ya Tuhan..."

0 comments:

Love is...
© SeKaDaR sEmPat =P - Template by Blogger Sablonlari - Font by Fontspace