Monday, December 8, 2008

Tragiss>>8 Disember 2008

Hari ini hari yang paling bahagia dan menyedihkan dalam hidup aku.
Ermm...mesti korang nak tau kan?? Kalau korang taknak tau pOn aku nak bagitau jugak...
Aku nk korang same-same rase ape yang aku rase...haha...mangse...mangse...

Sebagaimana yg seluruh umat Islam tau, harini merupakan Hari Raya AidilAdha. Jatuh pada 10 Dzulhijjah...Bermacam-macam peristiwa yg tercOret di dalamnya...Aku tau korang sume bijak-bijak belake...sO, tak payah la aku nak cerite panjang lebar.. :)

Nak dipendekkan cerite...Al-Kisah.........
Hari Jadi aku pon jatuh n ditakdirkan pada hari nie...wawa...(jgn jeless)
Bukan per...rase mcm tahun ni penuh makne sgt. LagipOn secara kebetulan kan...

Tapiii.....yg menyedihkan aku, aku tak dapat sambut kegembiraan ni bersama keluarga yg tercinta di malaysia :( Ayah kate.." Andak, raye aji ni same kan dgn hari jadi andak...semua ucapkn selamat hari jadi dan slamat myambut hari raya AidilAdha pada andak. Ayah buat doa slamat je kat sini sebab andak tak ade...ayah dan ibu selalu ingat pada andak. Andak jaga diri baik-baik kat sane. Mudah-mudahan segala urusan berjalan dengan lancar. Belajar rajin-rajin...".

Begitulah pesan ayah dan ibu...
Terharu...sayu...pilu...
Begitu jualah perasaan aku sebagai seorang anak...
Sebagai seorang penuntut ilmu Allah...terpakse berkorban segalanya...rela berjauhan dari yg tersayang...saat alunan takbir bergema..saat itulah hati terasa sayu.. Meronta-ronta bagai menginginkn sesuatu. Alangkah bahagianya andai dapat ku tatap wajah keduanya dihapanku sekarang ini...bisik hati kecilku...Tetapi ku tahan segala resah itu. Kerna bukan aku seorang yg merasakan seperti itu. Apa kurangnya perasaan teman-temanku?? Dia juga manusia sepertiku.

Bagi menunaikn hajat yg ditambah dengan kesedihanku...akhirnya aku berjaya membuat sedikit doa slamat n m'beri makan yg tak seberape tu pada teman-teman seperjuanganku...
Alhamdulillah...segalanya udah selesai. Mungkin ianya tak seberapa n tak dipandang...tapi amat bermakna buat aku. Segala keikhlasanku di atas perhitungan Allah...

Terima kasih ayah dan ibu...
Terima kasih teman-temanku...
Kerana dikau aku masih di sini dan tersenyum..^_^







0 comments:

Love is...
© SeKaDaR sEmPat =P - Template by Blogger Sablonlari - Font by Fontspace