Wednesday, January 28, 2009

:: Cuti-cuti (1) ::

Sebelum2 ni entri aku memuatkan tentang sejarah Alexandria dan perkembanganya. Sedikit sebanyak kalian pon dah tau kan... Tapi aku rase tak berpuas hati bile kaki aku sendiri tak jejak ke tempat tue...bagi memenuhi hari-hari yg membOsankan la katekan...biaselah...fatrah selepas peperiksaan. So, aku penuhi dia dengan aktiviti2 yg berfaedah laa...utk aku share dengan kalian...


Di bawah ni aku sertakan foto-foto sewaktu aku di ' Perpustakaan Alexandria ' yg dikatakan sebagai salah sebuah perpustakaan terbesar ke-2 di dunia...


Akhirnya kau kujejaki...
Zarrrssss.......



jauhnye menung...

Sekitar dlm perpustakaan

Unik kan..??


Terdapat beberapa mesin cetakan dan sejarah2 peninggalan terdahulu






Disini juga disertakan kemudahan internet...agak canggih!!





Tugu ape tue??


Cube teka ape nie??


Agak memeningkan...


Sebenarnya aku pon tak brapa pasti...terdapat sedikit perkiraan hari2 di sini...

Kalihatan bumbung perpustakaan di belakang aku nie...

Kalau kalian perasan kat belakang aku tu ade sebuah tugu yg berwarna putih...ade sejarahnya...next time aku cite k...



Bersandar di tugu 'Alexandria da Great'...

Sedang melihat isi kandungan yg tercatat dalam buku2 lame...

Diantara ruang belajar yg menarik minat aku...



Sempat mentelaah jugak...

Hasil lukisan yg unik...sungguh menarik...

Diantara pakaian2 masyarakat Arab...

Uikkss...ade magnet ke kat dinding tue??

Diantara hasil lukisan yg menggugat kesenian aku!! haha...

2 comments:

Ibnusinaputra said...

salam...ermm sehat ke ustzah sha di alex 2?

wah bnyk nye gambr dia berjalan..nie msti kaki jalan nie..hehehe

ape pun semoga terus thabat dalm penulisan sha..

semoga sntiasa dlm kbrkatan n rahmat ilahi dr NYA

ilmu said...

assalamuailaikum..wah..beruntungnya tuan punya badan...sy cemburukn anda dpt b'ada di sana..cantik2 la tmptnya..=)

Love is...
© SeKaDaR sEmPat =P - Template by Blogger Sablonlari - Font by Fontspace