Wednesday, January 21, 2009

Selesaii...



Jam menunjukkan tepat pukul 10.45 mlm..hanya rehat-rehatkn diri bersama y0ghurt berperisa blackberry..enak!! Cube lah..ehe..

'Khalass' arinie peperiksaan aku untuk semester ni..semester akan datang nun menanti..Segalanya diluar jangkaanku dan teman-teman..s0alan begitu mencabar..fuhh!! sehinggakan mahu terputus urat-urat saraf di 0takku dibuatnya..menantikan kalimah demi kalimah itu keluar dibenakku untuk aku penuhi setiap muka di lembaran jawapanku..ditambah dengan cuaca yang begitu sejuk..k0ndisi agak sedikit tergangggu..

Kali ini aku bersyukur kerna aku ditempatkan di dewan yang agak selesa..bersama penjaga periksa yang memang sp0rting..sedikit trauma di awal peperiksaan bila terpaksa bersesak-sesak dan bersusah-susah untuk mencari meja giliran@tmpt duduk..Sedih terase bila mengenangkan pada peperiksaan aku sebelum nie..k0rang bayangkanlah,aku ditempatkan di kaki lima kuliah..ok lagi..ditambah dengan tempat duduk aku betul-betul di muka pintu tandas..malang sungguh nasib aku..dah macam penjaga tandas pulak..mane nak tumpu pada peperiksaan..nk kisahkan pada tandas lagi..tandas?? Iy0 laa..dah kalau masuk tandas tak pandai tutup pintu..dah la ar0manya semacam jer..berbeza seperti ar0ma di Malaysia..sedap lagi..huhuhu..nak termuntah pulak raseny..geli la weii..ok.st0p!!

Ermm..apepun bestt..sr0n0k..due r0n0k..hihi.. Pengalaman yang tak mungkin dapat aku lupakn sepanjang hidup aku..seringkali jua timbul pelbagai pers0alan dibenakku mengatakan kenape harus aku yang dicampakkan ke lembah ini?? Sedangkan aku bukanlah yang selayaknya untuk berada di sini..dan jauh dari sudut angan-anganku memikirkannya..mm..

Betapa jumudnya pemikiran aku waktu tu..jahil sungguh nak dikata..tapi itu dulu..hanyalah bisik hati kecilku..keluhan resahku..sekadar alasan..tapi kini..aku mula mengerti bhwa ibu segala ilmu ada di sini..di bumi MESIR..yang mana ustaz aku waktu di kusza dulu pernah mengatakan bhwa 'mim' itu bermakna 'mehnah'..'shad' itu bermakna 'sabar'..dan 'r0o' itu bermakna 'redha'..peka pada 3 perkara nie bila berada di mesir..mm..ilmu disini tidak hanya tertumpu pada kuliah semata..bahkan lebih melambak lagi di luar sane..cari galilah ia..kutiplah sebanyak mana mutiara yang ada padany..pergunakanlah ia sebaiknya..sekadar peringatan bersama..

OpsSs..aku terdengar satu bunyi saat ini..apa agaknya ya?? Mcm pernah ku dengar tapi di mana ya?? Yup!! suara ayam berk0k0k..hehe..biasanya bila ayam berk0k0k menandakan Malaikat turun ke bumi..btl ke?? K0rang fikir jawapan sendiri ea..aku udah capek..yang pastinya jam hampir lewat ke 12 tghmlm..sudah waktunya untuk aku melabuhkan tirai menutup kalamku..mata sudah terasa berat..maaf bila ku tak sempurna..ws.

4 comments:

ilmu said...

salam ziarah~ best x blaja sharie' law? =)

Unknown said...

salamm sha...hehe tibe2 rasa nak bca blog ko...gudluck ekk..insya-allah mumtaz...

~ shaNadz ~ said...

to ilmu: best la blajar syar'ie law nie..tp berbeza dgn law btl..hukum wadh'ie dgn hukum Tuhan...mane same kan...papepun sume tu ilmu kan...=)

Ibnusinaputra said...

betul2 skong sha...huhu

Love is...
© SeKaDaR sEmPat =P - Template by Blogger Sablonlari - Font by Fontspace