Thursday, April 23, 2009

:: BeReHaT sEpEtAnG.. ::

Spetang bersame blog...ehe...

Alhamdulillah...
Bersyukur sbb kelas tuisyen yg saya nanti-nantikan kehadirannya akhirnya jadi gak...
Madah Qadaya Mu'asarah...klO nak de zauq lagi kite sebut " QOdOya mu'asOrOh "...
Best x?? Sape yg tak pandai sebut tu hati-hati yer...bOleh dikategOrikan sebagai PELAT...
Ihihihii...

Kelas mule pagi td kul 7.30-10.30...n sambung smula kul 1.30-2.60=) .
Walaupun ustaz Dumyat ( tak tau name ) tu ajar cam ketapi coz dalam shari kene abiskan satu kitab...namun saya tetap bersyukur coz ade org nak ajarkan...sebelum-sebelum ni pon bace sendiri...faham sendiri...ok jer...cumenyer takut la klO-klO tersalah faham...sape yg ssh?? Saya gak..=( Apepun time kasih pade ustaz yg mengajar...n dOakan supaya saya dapat mumtaz dlm madah nie...Aminnn...

Skarg ni saje merehatkn Otak dOk mngarut...merapu...melepaskan pe yg sepatutnya dlm entri nie...maaf la yer...
Ermm...petang-petang begini teringat saya waktu di Malaysia...rutin harian saya sebelum dijemput ke Al-Azhar...bley kate wajib laa...

" Andak ( name manje ) , takde pape ke ptg nie?? " Soal ayah stiap ptg...hahaha...

Aduss...ssh gak jadi pempuan nie ek...sikit-sikit nak ke dapur...sume keje rumah nak kene buat...
Wawawaa..." aku tak mintak dilahirkan bagini..." teringat pada kata-kata sahabat saya Shahrizal sewaktu di KUSZA...sape yg kenal tu diam-diam je eaa...
Untuk makluman, kerja yg paling saya suka adalah mengemas rumah...mencantikkan rumah n pape je lah yg sewaktu dgn nyerr...memandangkan ibu ada empat org putri...ibu ble la gOyang kaki...rehat...cOz putri-putrinye sume dah dibagikan tugasan masing-masing...
Angah~kemas dlm rmh+lipat bajuu...kOkde~keje dapur...yin~urusan baju(membasuh)...n saya plakkkkkk............dOk kat luar rmh...hahahaa....ape ek saya wat kat luar rmh tu????
Ade leeerrr.............nak tau lebih-lebih kene isi bOrang dulu...ehehehee...

Berbalik pada cerita ayah...
Klo petang-petang begini, swaktu di Malaysia laa...saya ada tugasan yg ble dikatakan wajib di dapur...Apedie ekk??
Sebenarnya ayah saya suke sangat makan pisang gOreng...Bile ayah dah suke makan pisang gOreng, tugas saya pulak adlh menggOreng pisang...ishk3x...muke pisang la saya kat rmh...
Tapi taklah kerap sgt dgn pisang tue...cume bagi ayah bile petang masti ada minum petang n hagah-hagah yg sepatutnyer...kami biasenyer akan menikmati makan petang bersame sambil menonton tv Or mencuci mate di luar rmh tgk kete lalu-lalang...hukhuk...waktu tu la kami nk bermanje-manje...spend mase bersame...

Hrmm...rindu la waktu-waktu tue...
Rindu nak kumpul bersame insan-insan tersayang...
Pisang gOreng pOn tak jumpe kat cni...bile wat pisang gOreng jadi lempeng gOreng plak...kesian sungguh...InsyaAllah cuti lepas exam ni saya terpakse balik ke Malaysia cOz kOkde nak kawen tahun nie...saya dipakse balik...nak taknak saya pOn memaksa diri saya tuk balik...huhh...
Coz, saya Org penting tuk mengemas rumah=( katenyer....n semestinya majlis tu takkan meriah tanpa kehadiran saya...( kenyataan ) . Tq fOr my sPonser tiket ek...jasamu kukenang...

Opsss...jam dah menunjukkan pukul 5 ptg...ade banyak tugasan lagi yg perlu saya bereskan...Bukan gOreng pisang eaa...de mase nanti kite jumpe lagi yee...

Kepada teman-teman yg sedang dan bakal menempuh imtihan...
Salam imtihan dari saya...tenangkan hati...tenangkan fikiran...jgn gelOjOh-gelOjOh jawab sOalan tue...SmOga dipermudahkan segalanya...n smOga kejayaan milik kite bersama...Aminn....
Bittaufik Wannajah...

1 comments:

Unknown said...

bitaufik wannajjah sha...sedih laa aku bc entry ko kali ni...kokde kwen ujung tahun nih eh?? aku nak g gak...waaa

insya-allah kalo tak de per2 aku dtg..biar ko tak nak jemput pon hakhak..

k lahh pe2 pon selamt berimtihan ye..miss u frenzzz

Love is...
© SeKaDaR sEmPat =P - Template by Blogger Sablonlari - Font by Fontspace